17/04/2008
Una família de Sant Martí ha ampliat el seu grup de mascotes amb un marrà
Des de fa uns mesos, molts veïns de Sant Martí es veuen sorpresos per una curiosa imatge. La d'un animal grassonet que passeja amb els seus amics Astor (enorme) i Esquitx (nan), gossos tots dos. El que és estrany no és que passegi, ni que tingui amics. Els que és estrany és que és un porc, que respon (i ho fa) al nom de Pernil. Aquest animal de companyia comparteix casa amb un gat, un hàmster i un periquito. I amb una família: la formada per Asun Trenchs i els seus fills Eloi, de 19 anys, i Noemí, de 10.
Aquest porc negre va ser un premi. El de l'Eloi. La seva mare, propietària d'una botiga d'animals al barri del Clot, va rebre un dia un catàleg de venda de porcs vietnamites, una espècie que cada vegada es troba més en llars dels Estats Units. El noi, sense cap pretensió d'emular l'actor George Clooney, que va compartir 18 anys de la seva vida amb un porc, ni els protagonistes de la sèrie de TV-3 Porca misèria, on en surt un altre, es va entossudir que la seva mare n'hi comprés un. Ella li va posar la condició d'aprovar el batxiller. La presència del Pernil corrent tan tranquil per casa seva demostra que ho va fer.
Va arribar a la seva nova casa el juny passat, quan, amb un mes, encara era manejable per ser agafat en braços, cosa que, explica l'Asun, el molestava molt i feia evident amb uns grunys estridents. Similars als que articula ara si se li interromp la migdiada --el Pernil no té un bon despertar-- o si algú de la família s'oblida de donar-li el seu got de llet abans d'anar a dormir. Però, com tots els de la seva espècie, és afable, juganer i, tot i la mala fama que arrossega, inodor. I per descomptat, golafre. "Si el crides pel seu nom el reconeix i es gira, però no actua com un gos, que de seguida s'a- costa. Ell només ve quan vol o si sent la porta de la nevera", explica l'Asun. Perquè si fos per ell es passaria tot el dia menjant.
Per evitar que arribi als no tan estranys 100 quilos que pot pesar un porc com aquest --ara en fa una mica més de 30--, la seva dieta consisteix en fruita, verdura i cereals. I sis passejades diàries, tant per fer les seves necessitats com per exercitar el seu cos no precisament serrà. O sigui, si hi afegim el bany de cada ma- tí perquè no se li ressequi la pell, tot un sacrifici. "Estem acostumats a tenir animals. No podria viure sense mascotes, si t'agraden no és tant esforç", diu l'Asun, que passa la major part del temps amb ell, ja que durant el dia se l'endú a la botiga.
Per això, l'arribada del porc, diu, no els ha suposat canviar els seus hàbits. Ni tan sols pel que fa a l'alimentació familiar, ja que tots continuen disfrutant com sempre de qualsevol producte porcí sense abaixar la vista davant la presència del Pernil. "I si és un bon pernil, encara millor", conclou l'Asun sense remordiments.